SANDTNERKOVSKÁ VÝZVA 91: RÝŽOVÝ NÁKYP

Jak už to tak bývá, tak některé situace prostě přijdou ve chvíli, kdy je vůbec nečekáte. Mnohdy se tak stává, že se Vám tedy vůbec nehod...

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/

Jak už to tak bývá, tak některé situace prostě přijdou ve chvíli, kdy je vůbec nečekáte. Mnohdy se tak stává, že se Vám tedy vůbec nehodí a Vy pak nevíte, jak se z toho vykroutit. Já musím jen smutně konstatovat, že se v poslední době u mě tyto situace téměř zabydlely. Tak třeba posledně. To si na mě vzpomněla moje tchýně s 15ti kily zralých meruněk. Asi mi chtěla udělat radost, a jaksi jí nedošlo, že máme doma malé miminko, její syn je každý den do noci v práci a moji rodiče někde pod slunečníkem v Řecku. No, a co já teď tady s tím! Štěpán mi to asi těžko pomůže vypeckovat a zrající meruňky na nikoho nepočkají! Naštěstí je už po všem a já se tak můžu poplácat po ramenou. V meruních jsem se brodila 4 dny, ale zvládla jsem to! Vznikl z nich nespočet meruňkových marmelád a mnoho jiných produktů. Meruňky prostě zahltily naši nepleší kuchyni a nyní začnou zvesela zahlcovat i náš nepleší blog! Dnes to vezmeme zlehka, třeba takovou malou Sandtnerkovskou výzvou v podobě rýžového nákypu.

https://www.facebook.com/neplechanaplechu/

Co budete potřebovat (pro 6 osob):
  • 150 g rýže,
  • 3/4 l mléka,
  • 170 g cukru,
  • 70 g másla,
  • 4 vejce,
  • citrónovou kůru,
  • vanilku,
  • 20 g loupaných oříšků,
  • 500 g meruněk,
  • 1/4 l vody,
  • sůl. 
Recept podle Sandtnerky:
Spařenou rýži uvaříme do měkka v mléce, do kterého jsme přidali trochu cukru (20 g) a soli. Měkkou rýži dáme vychladnouti. Zatím si v míse umícháme do pěny máslo, přidáme cukr (100 g), žloutky, citrónovou kůru, vanilku a mícháme 15 minut. Poté zamícháme vychladlou rýži, z bílků tuhý sníh a oříšky. Formu vymažeme sirovým máslem, vysypeme strouhankou, polovinu upravené rýže do ní rozetřeme, na ni položíme půlky meruněk. Meruňky pocukrujeme (50 g). Na ně rozetřeme druhou polovinu rýže. Nákyp dáme do trouby a zvolna pečeme 3/4 hodiny. 

My jsme postup dodrželi a vznikl velmi chutný sladký nedělní oběd. Menší kámen úrazu u nás nastal ve špatně zvoleném typu rýže. Příště místo parboiled použijeme něco obyčejnějšího, co se lépe rozvaří. Nákyp jsme pekli v troubě vyhřáté na 140 °C a ke konci ho dopekli na 160 °C.

Doba přípravy 1 hodina s náročností 2/5.

Poznámky:
  • Rýže parboiled se na to nehodí, je lepší použít klasickou rýži, která se dobře rozvaří. Nákyp bude lépe držet pohromadě.
https://www.facebook.com/neplechanaplechu/

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Povedl se ;) díky
    Jen pect jsem musela déle - 35/140. + 10/160 nestačilo - dalších 20 minut na 160...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme rádi, že Vám chutnalo!.. Ono ty časy a výhřev jsou orientační, každá trouba je bohužel jiná :)

      Vymazat

Flickr Images