JAHODOVO-TVAROHOVÝ DORTÍK S BORŮVKAMI

Je tomu už nějaký rok co u nás v Liberci otevřeli kavárnu Costa cafe. Tenkrát to byla velká událost, protože stejně jako Starbucks, byla ...



Je tomu už nějaký rok co u nás v Liberci otevřeli kavárnu Costa cafe. Tenkrát to byla velká událost, protože stejně jako Starbucks, byla i Costa velmi populární a tím, že Liberec není Praha, podobné franchízy nás míjely na hony daleko. Sama si pamatuji, jak jsem tam chodila s holkama na pokec a nikdy neodolala vynikajícímu tvarohovému dortu s jahodami. Tento dort vzhledově připomínající americký cheesecake mě uhranul na první pohled a hned po prvním zakrojení jsem zjistila, že je to láska na první ochutnání. Mají ho tak dobrý, že mi prostě během žádné návštěvy neunikne a jelikož mi přišlo nemístné chodit na něj dvakrát denně, rozhodla jsem se přijít na kloub tomuto delikátnímu receptu a doma ho zkoušela tak dlouho až jsem vytvořila tak dobrou kombinaci, že Cosťácký dort možná i předčí!



Co budete potřebovat (na dort o průměru 28 cm):
Na korpus:
  • 150 g másla,
  • 220 g hladké mouky,
  • 1 vejce,
  • 2 lžíce čerstvé citrónové kůry,
  • 50 g cukru krupice,
  • 50 g vanilkového cukru.
Na náplň:
  • 750 g tučného tvarohu v kostce,
  • 250 ml smetany na šlehání,
  • 50 ml mléka,
  • 2 vejce + 2 žloutky,
  • 200 g moučkového cukru,
  • 1/2 sáčku pudinkového prášku (cca 70 g),
  • 10 ml citrónové šťávy,
  • 250 g jahod,
  • 2 hrsti borůvek.
Suroviny na korpus vložíme do mísy a rukou zpracováváme tak dlouho, dokud nezískáme kompaktní těsto. Formu na dort vyložíme pečícím papírem a těsto do ní rovnoměrně vtlačíme jako po dnu tak i po stranách. Nyní si připravíme náplň tak, že v míse smícháme tvaroh, mléko, vejce i žloutky, cukr, pudink a citrónovou šťávu. Smetanu na šlehání vyšleháme v tuhou šlehačku a jemně ji zamícháme do tvarohové směsi. Náplň nalijeme do dortové formy a navrch poklademe jahody a borůvky. Pečeme 40 minut v troubě předehřáté na 160 °C.
Doba přípravy 1 h 15 minut s náročností 1/5.

You Might Also Like

0 komentářů

Flickr Images