SANDTNERKOVSKÁ VÝZVA 61: JEMNÉ SUŠENKY

Podle českých tradic by se každý štědrovečerní stůl měl pyšnit 7mi druhy vánočního cukroví. Krásná tradice že? My tuto tradici dodržuj...


Podle českých tradic by se každý štědrovečerní stůl měl pyšnit 7mi druhy vánočního cukroví. Krásná tradice že? My tuto tradici dodržujeme již léta a za tu dobu jsme si vytříbili to nejlepší cukroví, které naše česká kuchyně nabízí. Jedním z těchto tradičních cukroví jsou sušenky podle paní Sandtnerové.
Když jsem byla malá, nedala jsem na tyto sušenky dopustit. Ani si nevzpomínám jestli u nás na Vánoce někdy chyběly. Nejspíš ne. Tradice pečení vánočních sušenek podle Sandtnerky nás tedy neopustila, ale prošla jistou obměnou. Po těch letech výroby sušenek ve tvaru javorových listů s vlašákem uprostřed, bylo nutné změnit jejich formu! Jako malá jsem totiž nebyla schopná odolávat výstavním ořechům na vrchu sušenky a pod vlivem chtíče je tak postupně strategicky oloupala ze všech sušenek, až zbyly pouze nevzhledné sušenky, které jaksi nikdo nechtěl a konzumace tak byla ponechána mě. Popravdě řečeno, po pár dnech jsem jimi byla tak přededená, že jsem je nakonec nechtěla ani já a jejich osud byl pak nemile zpečetěn. Od té doby sekáme oříšky najemno, aby to ďoubavý prst nelákalo a osud nedojedených sušenek je tak zažehnán. Pokud i vy jste příznivcem staročeského vánoční ho cukroví, které je máslově lahodné a přitom jen příjemně sladké, určitě Vám doporučujeme tento skvělý recept vyzkoušet!



Co budete potřebovat (1 mísa cukroví):
  • 120 g másla,
  • 220 g moučkového cukru,
  • 450 g mouky,
  • 50 g bramborové moučky,
  • 3 vejce,
  • 1/4 balíčku kypřícího prášku,
  • 1 cm vanilky,
  • citrónová kůřa z 1/4 citronu.
Recept podle Sandtnerky:
Do umíchaného másla s cukrem přidáme vejce, citronovou kůru, mletou vanilku a znovu třeme. Přisypeme pšeničnou mouku a bramborovou moučku s kypřícím práškem. Vypracované těsto dáme na vál, vyválíme na 1/4 cm silně, vykrájíme různé tvary, složíme je na povoskovaný plech a upečeme v mírné troubě do růžova. Upečené dáme uležet.
Postup dodržujeme přesně tento Sandtnerkovský s tím rozdílem, že vykrájené sušenky jsme navíc potřeli vajíčkem a aby dostaly ještě větší šmrnc, posypali jsme je nasekanými madlemi. Sušenky jsme pekli v horkovzdušné troubě při 140 °C dokud nezezlátly.

Doba přípravy 2 hodiny + 24 hodin odležení těsta. Náročnost 2/5.

Poznámky: 
  • Nejlepší sušenky jsou z řádně odleželého těsta (minimálně 1 den). Pokud budete na sušenky spěchat, nikdy nedosáhnete tak příjemné jemnosti.

You Might Also Like

0 komentářů

Flickr Images