SANDTNERKOVSKÁ VÝZVA 27: KUŘE NA PAPRICE

Kuře na paprice je jedno z těch jídel, které mi připomíná dětství. Mamka mi ho připravovala, vždy když do mě chtěla dostat maso a já ho...


Kuře na paprice je jedno z těch jídel, které mi připomíná dětství. Mamka mi ho připravovala, vždy když do mě chtěla dostat maso a já ho měla tolik ráda, že jsem ho pokaždé spucla i s přídavkem. Oblíbenost kuřete na paprice je u mne tak velká, že je absolutně jasné, že v Sandtnerkovské výzvě nesmí chybět! Pro dnešek jsem ho svěřila Františkovi, a ač jsem tomu z počátku nevěřila, omáčka se mu povedla natolik, že i tentokrát se po tomto pokrmu jen zaprášilo.

 
Co budete potřebovat:
  • 1 větší kuře,
  • sůl,
  • 60 g másla,
  • 60 g cibule,
  • paprika (koření),
  • 125 ml husté kyselé smetany,
  • 20 g mouky.
Recept podle Sandtnerky:
Větší očištěné vykuchané kuře rozdělíme na 5 dílů a osolíme. V kastrole na rozehřátém másle osmažíme drobně nakrájenou cibulku a papriku. Přidáme kuře, po chvíli ho podlijeme trochou vývaru a udusíme do měkka. (Během dušení je obracíme). Měkké kuře vyndáme, šťávu nalijeme do kyselé smetany, v níž jsme umíchali mouku a povaříme ji. Kuře vyložíme na mísu a polijeme procezenou šťávou. (Chcete li mít omáčku červenou, zamícháme do ní před vařením lžíci prolisovaných rajčat).

Já jsem postupovat podle receptu a musím přiznat, že na této omáčce se asi nedá nic zkazit! Jediné v čem jsem se od paní Santnerové lišil bylo, že jsem uvařené kusy kuřete zbavil kůže a nakrájel ho na malé kousky, které jsem na závěr opět vložil do omáčky.

Doba přípravy 1,5 hodiny s náročností 1/5. Množství vydá na 4 porce.

Poznámky:
  • Pro zahuštění omáčky je lepší mouku nevmíchávat přímo do smetany, ale rozkvedlat ji vedle v misce v troše omáčky a poté tuto směs vmíchat do kastrolu.  

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Já miluju kuře na paprice, díky za inspiraci, už vím, co si zítra dám :)

    OdpovědětVymazat
  2. uzasny fotky i recept, zkusim taky:) moc fajn blog!

    OdpovědětVymazat

Flickr Images